Kjøpsvilkår
Översättningen till norska är:
1. OM SELSKAPET
Ønsker du å komme i kontakt med oss, kan du sende en e-post til info@fluffigatassar.no med ditt henvendelsesemne og kontaktinformasjon, så vil vi svare deg snart.
2. BESTILLING
Når du har fullført bestillingen din, vil en ordrebekreftelse bli sendt til e-postadressen din. I bekreftelsen finner du all informasjon om produktene, pris, fakturaadresse og leveringsadresse. Hvis det er noen feil i ordrebekreftelsen, bør du umiddelbart kontakte oss på e-post info@fluffigatassar.no.
3. LEVERING
Våre normale leveringstider er 5-12 arbeidsdager. Vær oppmerksom på at bestillinger lagt på helger blir sendt tidligst på mandagen etter. På grunn av høy belastning hos transportøren kan det oppstå forsinkelser. Vi ber om at du har forståelse for dette, da det ikke er noe vi kan påvirke. Hvis det skulle oppstå forsinkelser i leveringen (uten at vi har informert deg om lengre leveringstid), kan du kontakte oss på e-post: info@fluffigatassar.no.
4. PRISER
Alle priser i nettbutikken er oppgitt i SEK. Vi forbeholder oss retten til å endre priser som følge av prisendringer fra leverandør, trykkfeil i prislisten eller feilaktigheter i priser på grunn av feil informasjon og forbeholder oss retten til å justere prisen.
5. ANGREFRITT
Ved kjøp av varer på nettsiden har du som kunde en lovfestet 14 dagers angrerett som gjelder fra det tidspunktet du har mottatt en vare du har bestilt.
5.1 Ved benyttelse av angreretten:
Du må informere oss om at du angrer på kjøpet. Meldingen skal sendes til oss på info@fluffigatassar.no. I meldingen skal navn, adresse, e-postadresse, ordrenummer og hvilke varer returen gjelder fremgå klart og tydelig. Du bør umiddelbart, og senest innen 14 dager etter angrerettmeldingen, returnere produktene til oss. Du står for returfrakten, leveransen og tilstanden på produktene ved retur, så produktene bør sendes godt pakket og i original emballasje. Vi forbeholder oss retten til å trekke fra et beløp som tilsvarer verdifall i forhold til varens opprinnelige verdi dersom produktet er brukt eller skadet.
5.2 Angreretten gjelder ikke ved:
-
Produkter som av helse- eller hygieniske årsaker er forseglet (plomberte) og der forseglingen er brutt av deg.
-
Produkter som har karakter av forseglet lyd- eller bildeopptak og der forseglingen er brutt av deg.
-
Spesialtilpassede produkter som er laget spesielt for deg eller har en personlig preg etter dine ønsker.
-
Tjenester som er fullført og der du uttrykkelig har samtykket til at tjenesten begynner uten angrerett.
-
Varer som raskt kan bli dårligere, for eksempel matvarer.
-
Løsnummer av aviser eller tidsskrifter.
For mer om den lovfestede angreretten, se her.
6. REKLAMASJON OG KLAGER
Vi inspiserer alle produkter før de sendes til deg. Hvis produktet likevel er skadet eller feilsendt når det ankommer, påtar vi oss å rette feilen kostnadsfritt i henhold til gjeldende forbrukerbeskyttelseslovgivning. Du må alltid kontakte oss for godkjenning før du returnerer en defekt vare. Klagen skal sendes umiddelbart etter at feilen er oppdaget.
6.1 Hvordan gå frem ved reklamasjon?
Eventuelle feil eller defekter skal alltid reklameres til info@fluffigatassar.no, der du oppgir navn, adresse, e-postadresse, ordrenummer, bilde/video av feilen og en beskrivelse av feilen. Hvis vi ikke kan rette feilen eller levere et lignende produkt, vil vi tilbakebetale deg for det defekte produktet i henhold til gjeldende forbrukerbeskyttelseslovgivning. I så fall betaler vi returfrakten for godkjente reklamasjoner. Vi forbeholder oss retten til å nekte en reklamasjon hvis det viser seg at varen ikke er feil i henhold til gjeldende forbrukerbeskyttelseslovgivning. Ved reklamasjoner følger vi retningslinjene fra Forbrukerklagenemnda, se forbrukerklage.no.
7. ANSVARSBEGRENSNING
Vi påtar oss ikke ansvar for indirekte skader som kan oppstå på grunn av produktet. Vi påtar oss heller ikke ansvar for forsinkelser eller feil som skyldes omstendigheter utenfor selskapets kontroll (Force Majeure). Slike omstendigheter kan for eksempel være arbeidskonflikter, brann, krig, myndighetsbeslutninger, redusert eller uteblitt levering fra leverandør. Videre påtar vi oss ikke ansvar for eventuelle endringer på produkter/produktegenskaper som er endret av respektive leverandør eller andre faktorer utenfor vår kontroll.
8. PRODUKTINFORMASJON
Vi forbeholder oss retten til eventuelle trykkfeil på denne nettsiden samt utsolgte produkter. Vi garanterer ikke at bildene gjengir produktenes eksakte utseende, da det kan være en viss fargeforskjell avhengig av skjerm, fotokvalitet og oppløsning. Vi prøver alltid å vise produktene på best mulig måte.
9. INFORMASJON OM COOKIES
I henhold til lov om elektronisk informasjon skal besøkende på en nettside informeres om at cookies brukes. Informasjonen i cookies kan brukes til å følge en brukers surfing. En cookie er en liten tekstfil som nettsiden du besøker ber om å få lagre på datamaskinen din for å gi tilgang til forskjellige funksjoner. Du kan stille inn nettleseren din til å automatisk nekte cookies. Mer informasjon finner du på Post- og teletilsynets nettside.
10. PERSONOPPLYSNINGER
Ved å handle hos CGA Ecom AB aksepterer du vår personvernerklæring og vår behandling av dine personopplysninger. Vi respekterer ditt personvern og samler ikke inn mer informasjon enn nødvendig for å behandle bestillingen din. Vi selger eller videreformidler aldri dine opplysninger til tredjepart uten rettslig grunn. CGA Ecom AB er ansvarlig for behandlingen av personopplysninger du gir oss som kunde. Dine personopplysninger behandles av oss for å kunne håndtere bestillingen din, samt i de tilfellene du har ønsket nyhetsbrev eller kampanjetilbud – for å kunne tilpasse markedsføringen etter dine individuelle behov.
Nedenfor følger en oppsummering av hvordan vi, i henhold til personvernforordningen (GDPR), lagrer og behandler dine opplysninger.
10.1 Hva er en personopplysning?
En personopplysning er all informasjon som direkte eller indirekte kan knyttes til en fysisk person.
10.2 Hvilke opplysninger lagrer vi?
For å kunne håndtere bestillingen din og svare på spørsmål relatert til bestillingen din (kundeservice), lagrer vi ditt fornavn, etternavn, adresse, telefonnummer, e-postadresse, IP-adresse og kjøpshistorikk. Dine opplysninger lagres så lenge vi har et rettslig grunnlag for å behandle dem, for eksempel for å fullføre avtalen med deg eller for å etterleve en rettslig forpliktelse, som for eksempel bokføringsloven.
10.3 Rettslig grunnlag
I forbindelse med et kjøp behandles dine personopplysninger for å fullføre avtalen med deg. Markedsføring, kampanjer og lignende utsendelser skjer etter samtykke fra deg.
10.4 Hvilke opplysninger deles og med hvilket formål?
10.4.1 Betalingsleverandør
Ved gjennomføring av kjøp deles informasjon med vår betalingsleverandør. Det som lagres er fornavn, etternavn, adresse, e-postadresse og telefonnummer. Hvis du velger å betale med faktura, lagres også personnummer hos betalingsleverandøren. Informasjonen lagres for å gjennomføre kjøpet og for å beskytte partene mot svindel. De betalingsleverandørene (betalingsløsningene) vi bruker, er: Klarna.
10.4.2 Fraktselskap
For å kunne levere bestillingene dine og fullføre avtalen vår, må vi dele spesifikk informasjon med fraktselskapet. Det som deles med fraktselskapet er fornavn, etternavn og adresseinformasjon for levering. E-postadresse og/eller mobilnummer kan også deles med fraktselskapet for varsling. De fraktselskapene vi samarbeider med, er: Postnord, DHL og Early Bird.
10.4.3 Nyhetsbrev
Har du valgt å abonnere på vårt nyhetsbrev, deles fornavn, etternavn og e-postadresse med vår nyhetsbrevleverandør. Dette for at vi skal kunne holde deg oppdatert med informasjon og tilbud til markedsføringsformål. Vi bruker Klaviyo for utsending av nyhetsbrev.
10.5 Retten til innsyn
Du har rett til å få utdrag av all informasjon som finnes om deg hos oss. Utdrag leveres elektronisk i et lesbart format.
10.6 Retten til retting
Du har rett til å be oss oppdatere feilaktig informasjon eller komplettere informasjon som er mangelfull.
10.7 Retten til å bli glemt
Du kan når som helst be om at opplysningene som gjelder deg, slettes. Det er noen unntak fra retten til sletting, for eksempel hvis informasjonen skal beholdes for å oppfylle en rettslig forpliktelse (for eksempel bokføringsloven).
10.8 Ansvarlig for databeskyttelse
FØRETAKET er ansvarlig for lagring og behandling av personopplysninger i nettbutikken og sørger for at reglene følges.
10.9 Slik beskytter vi dine personopplysninger
Vi bruker industristandarder som SSL/TLS og engangs hash-algoritmer for å lagre, behandle og kommunisere sensitiv informasjon, som for eksempel personopplysninger og passord, på en sikker måte.
11. ENDRINGER I VILKÅRENE
Vi forbeholder oss retten til å endre vilkårene når som helst. Endringer i vilkårene vil bli publisert på nettsiden. De endrede vilkårene anses som akseptert ved bestilling eller besøk på nettsiden.
12. TVISTER OG LOVVALG
Dersom en tvist ikke kan løses i gjensidig enighet med selskapets kundeservice og kunden, kan du som kunde henvende deg til Forbrukerklagenemnda, se forbrukerklage.no. For kunder som bor i et annet EU-land enn Norge, kan klager sendes via EU-kommisjonens plattform for tvisteløsning, se http://ec.europa.eu/consumers/odr. Ved tvist følger vi avgjørelser fra Forbrukerklagenemnda eller tilsvarende tvisteløsningsorgan. Tvist vedrørende tolkningen eller anvendelsen av disse vilkårene skal tolkes i samsvar med norsk lov.
